Zelfwerkzaamheid

Ieder voorjaar bepaalt de vereniging welke onderhoudswerkzaamheden dat jaar noodzakelijk zijn en op welke dagen deze zullen worden uitgevoerd. De bewoners tekenen zich vervolgens in voor één van de klusweekenden in de zomer. Tijdens zo’n klusweekend gaan de bewoners in groepen en onder begeleiding van een voor dat weekend aangewezen klusleider, aan de slag met de onderhoudsklussen. De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit schilderen, kleine reparaties, opruimen en schoonmaken. Ook grote klussen worden soms door de bewoners zelf uitgevoerd. Hiervoor wordt iedere zomer een hoogwerker gehuurd. Meedoen in een klusweekend is voor elke bewoner verplicht maar ook erg gezellig. Per klusweekend zorgt een bewoner het hele weekend voor de catering en de dagen worden afgesloten met een hapje en een drankje. Aan het einde van de zomerklusweekenden wordt er een straatfeest georganiseerd voor alle bewoners.