De woonruimtes

De oudste panden zijn gebouwd in de jaren '80 van de negentiende eeuw, de jongste panden dateren uit de jaren '20 van de twintigste eeuw. Omdat de huizen oud zijn en vaak zijn opgedeeld in twee of meerdere wooneenheden hebben slechts enkele woonruimtes een aparte slaapkamer. Twintig woonruimtes beschikken over een tuin, dertien woningen hebben een balkon en zes hebben een kelder. In de lente van 2013 heeft de vereniging in alle huizen centrale verwarming laten aanleggen.

Er zijn drie soorten woonruimtes:

• De onzelfstandige woonruimtes: de bewoners daarvan hebben ieder een eigen kamer maar een gemeenschappelijke keuken, douche en toilet.
  • Semi-zelfstandige woonruimtes: de bewoners daarvan hebben een ruime eigen woonruimte met keuken maar een gemeenschappelijke douche en toilet.
  • Zelfstandige woonruimtes: de bewoners daarvan hebben een eigen woonruimte met keuken douche en toilet.

De gezamenlijke oppervlakte van de woonruimtes bedraagt 2.090 m², wat neerkomt op zo'n 50 m² gemiddeld per persoon. De kleinste woonruimte is 34 m², de grootste is 67 m².