Je kunt je opgeven voor plaatsing op de wachtlijst door het aanmeldingsformulier in te vullen en per post op te sturen naar:

Huisvestingscommissie
Vereniging Viaductstraat
Viaductstraat 5B
9725 BG Groningen

Je inschrijving is pas officieel wanneer je de administratiekosten hebt overgemaakt. Je wordt alleen ingeschreven als je ingevulde aanmeldingsformulier bij ons binnen is én je de administratiekosten hebt overgemaakt. De datum van overboeking is je officiële inschrijfdatum voor de wachtlijst.

Aanmeldingsformulier downloaden

Verloop van de huisvestingsprocedure

Met het aanmeldingsformulier kun je je aanmelden voor plaatsing op de wachtlijst voor woonruimte in de Viaductstraat. Nadat de verschuldigde administratiekosten (€7,-) zijn ontvangen, beoordeelt de huisvestingscommissie aan de hand van de ingevulde gegevens of je op de wachtlijst kunt worden ingeschreven. Ze zal daar doorgaans alleen niet toe overgaan, als je totale maandinkomsten meer bedragen dan € 1250,- netto per maand. Plaatsing op de wachtlijst geschiedt op volgorde van binnenkomst van de administratiekosten: de datum van het giroafschrift is je inschrijvingsdatum. Het rekeningnummer van de Huisvestingscommissie Viaductstraat is: NL22 INGB 0005 1251 04.

De commissie stuurt je zo spoedig mogelijk bericht over haar besluit. Als je op de wachtlijst wordt geplaatst, ontvang je een bewijs van inschrijving. Je moet dat inschrijvingsbewijs elk half jaar ter verlenging terugsturen naar de commissie. Vergeet je je inschrijving (tijdig) te verlengen, dan vervalt je plaats op de wachtlijst.

Als er woonruimte vrij komt, nodigt de huisvestingscommissie nummer 1 van de wachtlijst uit voor een gesprek. In dit gesprek is er ruimte voor kennismaking en willen we graag met jou je motivatie bespreken om als actief lid deel te gaan nemen aan de Vereniging Viaductstraat. Als we jou na het gesprek een geschikte kandidaat vinden mag je kennis maken met de leden met wie je de woning zal delen (indien van toepassing). Als ook zij geen bezwaar maken, kom je in aanmerking voor de vrijgekomen woonruimte. Voor eventuele vragen kun je terecht bij de leden van de huisvestingscommissie via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.